Tenim acord

IMG_20150612_081202

El passat 24 de maig, el poble de Biar va votar canvi. Compromís Biar va aconseguir uns grans resultats amb 505 vots i el 21% dels vots. Això es va traduir en dos regidors. Vam rebre 347 vots més que les últimes eleccions, quan ens vam quedar fora de l’Ajuntament. Eixos vots han vingut, en gran part de l’electorat del PSOE i una altra part del Partit Popular.

Amb eixe panaroma damunt la taula, Compromís Biar s’ha vist legitimat per aconseguir un veritable canvi al govern municipal i encapçalar-lo a través d’una alcaldia compartida amb el PSOE i el suport i col·laboració d’EUPV. Esta opció es preveia com el pacte més sensat per al poble després d’aquells resultats i la demanda més aclamada pel veïnat. Però no s’ha aconseguit eixe acord.

A l’Assemblea del passat diumenge que havia convocat Compromís Biar i EUPV i a la que el PSOE va decidir no anar, més de 100 persones van opinar al voltant de les possibilitats de governabilitat ateses les negatives del PSOE de no voler cedir l’alcaldia. A l’Assemblea es va acordar que, fóra quin fóra el pacte, el color polític de l’Ajuntament havia de canviar. Amb el mandat democràtic de les urnes i la veu de l’Assemblea, Compromís ha hagut d’acceptar les exigències del PSOE per ostentar l’alcaldia durant els 4 anys de legislatura en un acte de responsabilitat i compromís amb la gent.

En l’assemblea interna de Compromís s’ha parlat molt sobre les opcions que se’ns plantejaven. Quedar-se en l’oposició i avalar l’alcaldia del PSOE era una possibilitat ferma, ja que des de fora del govern també es pot construir i aportar. Però finalment, s’ha cregut que tot i les rebaixes en les nostres aspiracions, Compromís aportaria molt més al poble dins d’un govern amb capacitat d’actuació i canviant les dinàmiques polítiques i socials des de la màxima institució local.

Compromís Biar ha posat condicions i ha fet signar un pacte programàtic abans de la constitució de l’Ajuntament on es dibuixen les línies mestres del que ha de ser la política estos quatre anys. A més, Compromís Biar ha fet signar unes condicions de govern, entre les quals es troba la limitació de sous als tres caps de llista i a la rebaixa salarial dels càrrecs per tal d’acostar-se a la realitat ecònomica de les famílies biarudes. Un altra condició ha estat limitar els poders de l’acalde als acords de la Junta de Govern formada pels tres caps de llista dels tres partits.

No és el pacte que volíem, però hem fet este pas perquè el poble es mereix el canvi que va reclamar en les eleccions. Estem segurs que Biar fa un salt de qualitat democràtica gràcies a la pluralitat del seu govern i a la fiscalització que els tres partits de governs’exerciran mútuament i al control que el Partit Popular farà del govern municipal. Esta nova legislatura la protagonitzarà la participació popular, la veu de la gent, l’aire fresc d’un Ajuntament proper de les persones.

Per damunt de tot, volem deixar clar que treballarem de valent per Biar i ens deixarem la pell per retornar l’esperança al veïnat i construir un horitzó de futur digne i del qual sentir-se orgullós.

Tot seguit trobareu el document que els tres partits vam signar el dijous, 11 de juny de 2015

Arxivat en: General

Els comentaris estan tancats.