505 mil gràcies

CF12dy4WEAEH8o_

Anit molta gent de Biar se’n va anar contenta a dormir. Les més de cinc-centes persones que van votar Compromís Biar havien vist com els seus vots s’havien traduït en dos regidors nous i la pèrdua de la majoria absoluta del PP. Hui és més fàcil dir públicament que s’ha votat Compromís, però no sempre va ser així. Els resultats d’ahir són fruit d’una faena que ve de molt lluny i s’ha hagut de travessar un desert molt dur.

Compromís Biar és hereu directe del Bloc Nacionalista Valencià i, més anteriorment, d’Unitat del Poble Valencià. Des de principis dels norantes estes formacions van capitalitzar el vot nacionalista a Biar respectivament, però el poble mai ha votat en clau nacionalista i només en tres legislatures hem aconseguit un regidor, la del 2007 gràcies al pacte amb Esquera Unida que va suposar la primera llavor del que hui és Compromís Biar.

Ara fa tot just quatre anys Compromís Biar va canviar per sempre més. A la condició de partit valencianista sumàvem la condició nítida d’esquerres i ecologistes. Des de la debacle que van suposar les eleccions del 2011 quan es va perdre el regidor, s’ha construït un projecte de futur que aspira a tot: reconvertir Biar en un poble d’oportunitats per a la seua gent i amb la seua gent. Què ha passat, doncs, des de 2011?

Després de les eleccions ens quedàvem fora de l’Ajuntament i havíem de treballar des del carrer. Els ànims havien quedat tocats però per primera volta s’havia aconseguit una cosa: crear un col·lectiu. La derrota electoral va costar d’empassar, però prompte ens vam adonar que teníem un equip completament nou per treballar sense complexos. La llavor la vam sembrar en una reunió comarcal on els col·lectius locals de l’Alcoià, el Comtat i les Foies explicaven com els havia anat en les eleccions i allà ens vam adonar que ningú com nosaltres tenia un col·lectiu tan jove i tan valent. Mentre tornàvem a casa vam sentenciar que allò era el principi i que en quatre anys canviarien molt les coses. I així ha estat.

Al voltant de les lluites socials hem aconseguit situar el nostre discurs a peu de carrer i gràcies als membres del col·lectiu i el boca-orella hem explica el nostre projecte d’il·lusió i de canvi. Ja fa tres anys que no hem parat de convocar la gent a la plaça per a alçar la veu contra les injustícies que imparteix el PP i hem estat al costat dels moviments veïnals que reclamaven més democràcia a l’Ajuntament. No hem volgut capitalitzar cap d’eixes lluites perquè pertanyen al poble i la nostra estratègia ha estat estar al seu costat, formar part d’ell i no al revés.

Estem orgullosos dels resultats obtinguts però no en tenim prou. Hem tornat a l’Ajuntament per obrir les portes, airejar-lo i fer-lo del poble. Tenim l’esperança que estes eleccions seran el principi d’un canvi democràtic definitiu on les persones comencen a valorar aspectes com la participació, la transparència, el diàleg, el progrés, la sostenibilitat i la humilitat. Al mateix temps, estem segurs que Biar, per fi, deixarà de banda les polítiques de la fotografia, de les grans obres, de la deriva del seu futur, de la mediocritat.

Ara i ací, volem donar gràcies a tots els que han fet possible durant molts anys que hui Compromís siga una realitat política. Gràcies a tota la gent que ha col·laborat amb el nostre projecte fent mandonguilles, coques, netejant masets, dissenyant cartells, omplint dipòsits de gasolina, fent fotos, vídeos, faristols i unflant globus. Gràcies als 505 veïns i veïnes que ens han votat i a tot el poble de Biar per participar en estes eleccions.

Com dèiem en campanya, no prometem res però ens comprometem a tot. Ens deixarem la pell per Biar; d’això, en podeu estar segurs

#avantBiar #ambValentia

Arxivat en: General

Els comentaris estan tancats.