Trobada amb el rector de la Universitat d’Alacant

El rector de la Universitat d'Alacant i Joan Lluís Escoda

El rector de la Universitat d’Alacant i Joan Lluís Escoda

El dilluns 20 d’abril, el nostre candidat a l’alcaldia de Biar Joan Lluís Escoda es va reunir amb el rector de la Universitat d’Alacant per tractar diversos temes d’actualitat. Sobretot, la trobada va servir per parlar de la revitalització de la infrautilitzada Seu Universitària de Biar. Compromís Biar té clar que la Seu que esta universitat té al nostre poble ha de ser clau per a la dinamitzció acadèmica, cultural i empresarial de Biar. S’ha de lamentar que durant el govern del Partit Popular estos últims anys, la Seu ha estat bandejada i desaprofitada i s’han perdut uns anys molt valuosos per a formar i insipirar la gent d’un poble que ha patit greument les conseqüències de la crisi.

Estes preocupacions es materialitzen en un document que Joan Lluís ha lliurat al rector de la Unviersitat que ací reproduïm:

Eixos

1. Millorar constantment l’activitat docent a la Seu Universitària perquè s’oferisquen estudis que garantisquen el futur del nostre poble. Biar té un potencial turístic molt important. Gaudeix d’una gran diversitat de recursos naturals, artístics, artesanals, hostalers, etc. Un treball conjunt pot contribuir indiscutiblement a fer que Biar es puga convertir en un centre capdavanter del turisme d’interior. Junts podem crear un centre d’estudis turístics que dinamitze els nostres espais i recursos.
  2. Fomentar la investigació per poder millorar la innovació i la transferència del coneixement a la societat i particularment a l’economia real. Volem que Biar mitjançant la seua Seu es convertisca en un lloc d’excel·lència en investigació.  A Biar comptem amb algunes indústries capdavanteres que poden afavorir aquesta investigació amb la col·laboració i suport. Açò pot garantir llocs de treball i prosperitat.
  3. Oferir estudis que fomenten una renovació ecològica i les possibilitats laborals que aquest món ofereix. Biar disposa d’espais i productes agrícoles i artesanals molt interessants que demanen un nou rumb i una aposta per la innovació per salvar-los de l’ostracisme.
  4. Oferir la Seu i l’Ajuntament com un motor d’emprenedoria de la gent jove que finalitza els seus estudis i que pot trobar al poble un camp professional de futur.
  5. Fomentar una educació contínua per a la ciutadania i per al professional i una visió emprenedora per a formar als ciutadans del segle XXI  amb mètodes innovadors i educació col·laborativa.
  6. Oferir una projecció cultural i social compromesa amb la nostra llengua i cultura que afavorisca el nostre teixit associatiu.
  7. Fomentar  l’educació i els valors com a eixos més importants en la formació integral de les persones. D’aquesta manera les entitats d’oci i esport faran un exercici de coresponsabilitat i de transmissió de valors. Si fomentem aquest vincle el poble creixerà en integració. Per açò volem potenciar mitjançant la Seu les associacions i les persones que s’hi dediquen activitats com ara la pintura, el teatre, els esports tradicionals com la pilota valenciana, entre altres.
  8. Crear vincles formals entre entitats locals i la Universitat per tal que els estudiants de la Universitat troben a Biar un lloc on poder desenvolupar els seus projectes de manera que tots resulten beneficiats de la relació.
  9. Convocar beques d’investigació sobre aspectes relacionats amb el desenvolupament local en termes culturals, econòmics, ambientals, etc.
  10. Establir vincles professionals i tècnics de caire consultiu per tal que la Seu i la pròpia Universitat d’Alacant esdevinguen autoritat intel·lectual per poder opinar i aportar opinions i informació al voltant dels temes més importants del poble.
Arxivat en: Actualitat