La Seu Universitària de Biar: infrautilitzada

El col·lectiu de Compromís per Biar i el seu cap de llista, Joan Lluís Escoda, volen donar l’enhorabona a l’alcalde de Villena, Javier Esquembre, i al seu equip de govern per la promoció i l’ús que es fa en la ciutat veïna de la Sede Universitaria de Villena. Es tracta d’un exemple de com saber aprofitar i defensar les possibilitats que ofereix disposar d’una seu universitària al poble: una Universitat pròxima que promociona el territori, la investigació, la defensa del patrimoni històric, artístic, cultural i natural i, al capdavall, el progrés econòmic i social d’un poble. Una seu universitària ha de ser concebuda com un motor cultural i acadèmic que condicione millores en el poble, una garantia de dinamisme, promoció i formació que de ben segur repercuteix directament en la ciutadania del poble.

Per tot això, des del nostre col·lectiu, observem amb molta llàstima la quasi inexistent activitat que té la Seu Universitària de Biar si tenim en compte el dinamisme d’altres seus com la que acabem de citar. La relació del nostre Ajuntament amb la Seu de Biar es limita a fer activitats per a omplir el calendari de la Casa de Cultura quan no saben què fer, sense cap tipus de programació, de forma aïllada i sense cap altra intenció que plenar buits. Les relacions amb les seus universitàries han d’anar més enllà i per això, des del col·lectiu local de Compromís per Biar, ens comprometem a millorar eixes relacions per a poder garantir que Biar es convertisca en actiu cultural, artístic, econòmic i turístic que aporte benestar i treball al nostre poble.

casacultura

Arxivat en: Actualitat